Wirtualna centrala telefoniczna - czym jest i dla kogo?
Wirtualna centrala umożliwia przemianę zwykłego numeru stacjonarnego w telefoniczny system obsługi klientów bez konieczności zakupu urządzenia typu centralka telefoniczna. Zastosowanie takiego rozwiązania może być korzystne dla mniejszych firm i posiada wiele zastosowań.
Jak to działa?
Wirtualna centrala dostępna jest przez internet, a do korzystania wystarczy komputer podłączony do internetu oraz telefon. Aby założyć wirtualną centralę telefoniczną, należy wykupić taką usługę - wystarczy poszukać w internecie firm świadczących usługę wirtualnej centrali. Ceny wahają się od kilkunastu złotych miesięcznie przy najprostszych planach taryfowych. Obsługa takiej centrali odbywa się poprzez stronę internetową, więc nie ma potrzeby kupować jakiegokolwiek urządzenia. Centrale posiadają mnogość różnych ustawień, które wykonamy poprzez panel na stronie internetowej. Poniżej wymieniłem przykładowe składniki wirtualnej centrali, które wchodzą w skład takiej usługi:
- ustawienie menu wyboru
- dodanie numerów wewnętrznych (np. numery działów firmy)
- wirtualny faks (wysyłanie i odbieranie faksów przez e-mail)
- możliwość wgrania komunikatu zapowiedzi telefonicznej
- przekierowanie połączenia na inny numer np. komórkowy
- kolejkowanie połączeń
- możliwość ustawienia odtwarzania muzyki w momencie oczekiwania na połączenie
- poczta głosowa (możliwość pozostawienia wiadomości głosowej przez dzwoniącego)
- nagrywanie rozmów (nagrania rozmów przechowywane są na serwerze przez określony czas; możliwość pobrania zarejestrowanych rozmów w postaci plików mp3)
- billing połączeń, statystyki
Zastosowanie
Usługa taka doskonale nadaje się dla małych i średnich firm, które chcą stworzyć swoje telefoniczne biuro obsługi klienta. Jest stosunkowo niedroga, nie wymaga zakupu urządzeń (i ich obsługi i serwisowania), a tym samym posiada wiele opcji i możliwości personalizacji. Często firma świadcząca usługę wirtualnej centralki posiada własną pomoc techniczną, która w razie potrzeby może pomóc przy konfiguracji centralki. Warto posiadać takie usprawnienie tym bardziej w przypadku firm, które mają wielu konsultantów telefonicznych. Klient dzwoniący na Twój numer firmowy będzie miał możliwość wybrania z kim chce rozmawiać (np. z działem reklamacji, księgowym, pomocy technicznej itd.). Daje to nieograniczone możliwości i oszczędza czas. Warto również wspomnieć o pozytywnym wpływie na wizerunek firmy.
Jeśli posiadasz wirtualną centralę lub tradycyjną centralkę i potrzebujesz nagrania lektorskiego zapowiedzi do centrali telefonicznej zachęcam do zapoznania się z moją ofertą i cennikiem. Nagrania takie wykonuję zazwyczaj w ciągu dwóch dni. Wystawiam faktury.
Gdzie wykupić wirtualną centralę? Usługę można wykupić między innymi u operatorów komórkowych. Posiada ją sieć Plus, Play, Orange i T-Mobile. Usługę świadczą również firmy specjalizujące się w centralach i telefonii voip.
Przeczytaj następny wpis Jak przesłać duży plik e-mailem? Piszę w nim o wysyłaniu plików poprzez pocztę elektroniczną.