790 78 78 98

Formaty plików audio nagrań komunikatów głosowych do centralek

Dźwięk cyfrowy może być przechowywany na różne sposoby. Nie jest inaczej w przypadku nagrań zapowiedzi telefonicznych. Urządzenia różnych producentów mogą mieć różne wymagania techniczne odnośnie plików nagrań zapowiedzi głosowych, które mogą być w nich umieszczone.

Zapoznaj się z moją ofertą: zapowiedzi telefoniczne

Wykonuję nagrania na potrzeby systemów telekomunikacyjnych jak centrale telefoniczne. Nagrania IVR przygotuję w wymaganym formacie plików. Nie wiesz jaki format jest wymagany przez Twoje urządzenie lub usługę? Nie martw się, nagranie prześlę w formacie mp3 i bezpłatnie przekonwertuję nagranie do formatu jeśli przesłany nie będzie spełniał wymagań. Różne urządzenia i systemy telekomunikacyjne wymagają różnych formatów, dlatego poniżej wymieniłem przykładowe najczęściej wymagane przez klientów formaty plików komunikatów głosowych do centralek:

  • *.wav, CCITT u-Law, 8000 Hz, bitów: 8, Mono, 7 kb/sek
  • *.wav, CCITT A-Law, 8kHz, 8 bitów, mono
  • WAV, kodek A-Law, próbkowanie 8 kHz, mono, 64 kbit/s
  • WAV CCITT, u-law, 8kHz, 8 bit, mono
  • wav 8kHz, 8bit, A-law, 64 kbit/s i 16 bit,
  • wave CCITT A-Law 8000 Hz, 8 bits, mono
  • wav, A-law, 8kHz, 64kbit/s
  • WAV PCM, 8 kHz, 16 bit, Mono
  • Wave PCM signed 16 bit, 8000 Hz, 128 kbps, mono
  • PCM 8000 kHz, mono

Co oznaczają poszczególne parametry pliku audio? Po pierwsze określamy format pliku (*.wav), następnie kodek (np. CCITT u-Law lub PCM). Dalej mamy częstotliwość próbkowania (np. 8 kHz lub 22500 Hz), rozdzielczość bitową (np. 8 bit, 16 bit) i liczbę kanałów (mono lub stereo).

Powyższe formaty plików audio pojawiają się najczęściej w zamówieniach od klientów. Aby zamówione nagranie spełniało wymagania techniczne, sprawdź wymagany format w dokumentacji technicznej lub pomocy dla Twojego urządzenia lub usługi.

Autor: Piotr Baran
Wpis dodano 30-04-2019

Powrót do strony głównej bloga »