790 78 78 98

RODO a nagrywanie rozmów telefonicznych

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego o Ochronie Danych Osobowych, czyli w skrócie RODO (angielska nazwa to General Data Protection Regulation, skrót: GDPR) to regulacja, której celem jest zapewnienie swobodnego przepływu danych osobowych pomiędzy państwami członkowskimi. W praktyce chodzi o ochronę danych osobowych i bezpieczeństwo informacji. Do takich danych osobowych należą m.in. rejestry rozmów z klientami. Z dniem 25. maja 2018 r. firma musi spełniać warunki regulacji unijnej.

Urządzenia takie jak centrale telefoniczne (również wirtualne centrale) mają funkcje nagrywania rozmów. Jeżeli w Twojej firmie rejestruje sie rozmowy poprzez tego typu urządzenia lub w inny sposób, należy rozmówcę o tym poinformować.

Co należy zrobić?

Jeśli w Twojej firmie rozmowy telefoniczne są nagrywane, klient o tym fakcie musi być poinformowany np. w formie oświadczenia czy komunikatu telefonicznego IVR. Rozmówca powinien mieć możliwość odmowy zgody na nagrywanie rozmowy telefonicznej. Istotne jest, że taka zgoda na rejestrowanie i przechowywanie danych osobowych (w tym rozmów telefonicznych) może zostać cofnięta. Dotyczy to wszystkich zarejestrowanych rozmów. W takim przypadku wszystkie nagrania rozmów, której uczestnikiem była określona osoba powinny zostać usunięte.

W świetle tych zasad obowiązkowe jest poinformowanie rozmówcy o fakcie rejestrowania rozmowy np. poprzez umieszczenie stosownego komunikatu w zapowiedzi telefonicznej.

Przykłady komunikatów

W trosce o Państwa bezpieczeństwo informujemy, że rozmowa może być nagrywana. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o przerwanie połączenia.

Aby zapewnić najwyższe standardy obsługi nasze rozmowy są nagrywane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zachęcamy do kontaktu mailowego.

Wszystkie rozmowy z naszymi pracownikami są nagrywane. Jeżeli nie zgadzasz się na nagrywanie rozmów, wciśnij 9.

Rozmowy z naszym konsultantem są rejestrowane. Jeśli nie zgadzasz się na nagrywanie, rozłącz się.

Informujemy, że rozmowy są nagrywane. Jeśli nie zgadzasz się na rejestrowanie rozmowy, zachęcamy do kontaktu drogą mailową.

Zleć wykonanie takiego nagrania

Posłuchaj przykładowego nagrania komunikatu z informacją o nagrywaniu rozmowy:

Jeśli potrzebujesz takiego nagrania, chętnie wykonam je dla Ciebie na zamówienie. Zapraszam do kontaktu.

Autor: Piotr Baran
Wpis dodano 21-05-2018

Powrót do strony głównej bloga »